Welcome to our Banqup website! We, and third parties, use cookies on our websites. We use them to enhance site navigation, analyse site usage and assist in our marketing efforts. You can read more about our cookies and change your preferences by clicking on ‘Change my settings'. By clicking on 'Accept all cookies’, you agree to the use of all cookies as described in our Privacy cookie policy.
Digitalizacija

Šta treba da znate o novom Zakonu o elektronskom fakturisanju?

January 20, 2022
4
minuta čitanja

Svaka promena predstavlja izazov, pa tako i digitalizacija koja olakšava i ubrzava poslovne procese u prvi mah može usporiti vaš rad jer zahteva usvajanje i primenu novih veština. Početak primene novog Zakona o elektronskom fakturisanju odložen je za ovu godinu, pa za javni sektor kreće od 01.05.2022, a počevši od 01.07.2022. subjekti privatnog sektora takođe imaju obavezu da primaju i čuvaju eFakture koje šalje javni sektor. Kako se taj datum polako približava, postaje jasnije da je elektronsko fakturisanje proces koji treba dočekati spreman.

Svaka promena predstavlja izazov, pa tako i digitalizacija koja olakšava i ubrzava poslovne procese u prvi mah može usporiti vaš rad jer zahteva usvajanje i primenu novih veština. Početak primene novog Zakona o elektronskom fakturisanju odložen je za ovu godinu, pa za javni sektor kreće od 01.05.2022, a počevši od 01.07.2022. subjekti privatnog sektora takođe imaju obavezu da primaju i čuvaju eFakture koje šalje javni sektor. Kako se taj datum polako približava, postaje jasnije da je elektronsko fakturisanje proces koji treba dočekati spreman.

Šta uređuje zakon i ko ima obavezu da izdaje eFakture?

Zakonom se uređuju izdavanje, slanje, prijem, obrada, čuvanje, sadržina i elementi elektronskih faktura u transakcijama među subjektima privatnog i javnog sektora i transakcijama unutar tih sektora.
Elektronska faktura je verodostojna isprava i šalje se i prima u strukturiranom formatu koji omogućava potpuno automatizovanu elektronsku obradu podataka preko državnog  sistema elektronskih faktura. Ovaj sistem je informatičko-tehnološko rešenje preko kog se vrše slanje, prijem, evidentiranje, obrada i čuvanje eFaktura. Ovo suštinski znači da će ceo proces, jednom kada usvojite princip formatiranja eFaktura, biti značajno ubrzan, a papirologija smanjena.
Dobra opcija za vlasnike malih i srednjih biznisa jeste i angažovanje knjigovođe koji će voditi računa o tome da vaše poslovanje isprati aktuelnu pravnu regulativu.
Obavezu izdavanja i čuvanja elektronskih faktura imaju svi subjekti privatnog i javnog sektora, ali i poreski punomoćnici stranih lica u Republici Srbiji.
Svi korisnici sistema elektronskih faktura nalaze se na listi korisnika koja je javna i sadrži poreske identifikacione brojeve subjekata javnog sektora, subjekata privatnog sektora i dobrovoljnih korisnika ovog sistema koji imaju obavezu da prime i čuvaju elektronsku fakturu u skladu sa Zakonom.

Šta sadrži eFaktura?

eFaktura je u skladu sa srpskim standardom elektronskog fakturisanja, što znači da sadrži sve elemente koje je propisalo nadležno ministarstvo. Novi zakon takođe prati i evropski standard eFakturisanja i u skladu je s njegovim propisanim formatom i drugim elementima.
Svi obavezni elementi eFakture su definisani Zakonom, a aktom ministra nadležnog za poslove finansija bliže se uređuju detalji oko sadržaja eFaktura.
Elektronska faktura se po Zakonu smatra dostavljenom u trenutku izdavanja.
Kako se čuvaju eFakture?
eFaktura izdata ili primljena od strane subjekta javnog sektora trajno se čuva u sistemu elektronskih faktura, dok je rok čuvanja za subjekte privatnog sektora deset godina od isteka godine u kojoj je izdata faktura.


Kaznene odredbe u Zakonu

Zakonom su propisane novčane kazne za one koji ne primenjuju Zakon u skladu s odredbama o eFakturisanju ili ne evidentiraju PDV elektronski, na način koji je propisan.
Kazne za nečuvanje eFakture kreću se do 2.000.000 dinara, a nadležna inspekcija može vršiti nadzor, pa su svi subjekti u obavezi da joj obezbede uvid u podatke o poslovanju, poslovnu dokumentaciju, prateću tehničku opremu i uređaje koji su u vezi sa obavezama propisanim zakonom.

Kako vam Banqup može pomoći u eFakturisanju

Banqup je usklađen s pravnom regulativom i direktno povezan sa državnim sistemom elektronskih faktura i omogućava vam da fakturu izdate brzo i jednostavno. Potrebno vam je manje od minuta da to učinite! Digitalizacija poslovanja vam više neće predstavljati izazov, oslobodićete se suvišne papirologije i moći pametno da iskoristite vreme koje ste do sada nepotrebno trošili na administraciju.

Možete se registrovati na www.oblaci.rs i besplatno isprobati našu platformu do 30.06.2022!

Banqup - lakše, brže, sigurnije

Aktiviraj Banqup

Uvereni da je Banqup pravo rešenje za vas?
Aktivirajte svoj besplatan nalog još danas.

Kreirajte besplatan nalog